Historia marki Pepe Jeans

Po 39 latach od tamtej chwili Pepe jest w 65 krajach, ma 7000 punktów sprzedaży plus ponad 300 sklepów własnych, zatrudnia 2000 ludzi i ciągle pozostaje wierny swoim ambicjom, aby tworzyć dedykowany denim i rzucać wyzwanie modzie młodzieżowej w czasach stłamszonych przez konformizm.

Początki marki Pepe Jeans sięgają 1973 roku, kiedy to Nitin Shah wraz z braćmi Arunem i Milanem, w oparciu o obserwacje londyńskiego rynku, postanowili stworzyć idealne jeansy, takich jakich poszukiwała ówczesna młodzież: oryginalne, bogate w rozmaite detale, pełne charakteru. Miała być to kontra wobec zalewających rynek nudnych, prostych, klasycznych spodni, w których każdy wyglądał anonimowo.

To był strzał w dziesiątkę – popularność Pepe Jeans wzrastała lawinowo. Bracia Shah musieli wkrótce zrezygnować ze swoich obowiązków (tworzenie jeansów uważali do tej pory za swój poboczny projekt) i przenieść centrum zarządzania firmą do większej siedziby w Londynie. Wystarczyło kilka lat i z nadejściem roku 1980 Pepe Jeans mógł powiedzieć, że jego wyniki sprzedaży są znacznie lepsze, niż amerykańskich firm, które do tej pory były najczęściej kupowanymi w butikach Anglii. Wkrótce firma rozpoczęła, z początku nieśmiałą, z czasem coraz wyraźniejszą ekspansję na inne kraje. W 1984 roku otwarto biuro i showroom w Los Angeles, w tym samym czasie powstała też pierwsza słynna kampania autorstwa najsłynniejszego wówczas fotografa, Bruce’a Webbera. Jej twarzą była Bridget Hall. I dla niej była to wielka szansa, bo od tamtego momentu zaczęła się jej kariera supermodelki. Podobny los czekał szereg innych gwiazd, takich jak Jason Priestley, Alexa Chung, Ashton Kutcher, czy Sienna Miller. To Pepe Jeans był pierwszą firmą, jaka zatrudniła do swojej reklamy Kate Moss. Odtąd marka zyskała sławę tej, która promuje nowe twarze i odkrywa nieznane dotąd szerszej publiczności talenty.

pepe-jeans-1

Kampanie ze świeżymi, seksownymi postaciami, oraz mocne reklamy telewizyjne i kinowe sprawiły, że Pepe Jeans stały się rozpoznawalne na całym świecie. Lata 90-te to ekspansja po Europie – Niemcy, Francja, Holandia, Szwajcaria, Włochy, Hiszpania, Portugalia… pojawienie się Pepe Jeans w każdym z tym państw przynosiło marce sławę i finansowy sukces. W nowym tysiącleciu zdobyła również rynki Europy Wschodniej i Azji, a także Ameryki Łacińskiej. To nie przerwało jednak jej rozwoju. Firma, oprócz jeansów, zaproponowała wówczas klientom także linie Junior i 73 Collection. W 2007 roku wypuszczono także specjalną kolekcję Andy Warhol. Ostatnio marka wprowadziła także okulary i buty Pepe Jeans, które obecnie cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów.

Pepe Jeans swój sukces zdobyło przede wszystkim swoją odwagą i zdolnością do ewolucji, rzucania światu mody wyzwań, wyznaczania nowych trendów i nieustającą prędkością rozwoju. Te wartości marka wpisuje z resztą do swojej misji.

Buty, spodnie, ubrania i dodatki Pepe Jeans idealnie pasują do odważnych, młodych duchem ludzi, którzy cenią sobie niebanalny wygląd.