Marketingowa rewolucja

Ostatnie lata to ogromny rozwój mediów społecznościowych. Dzięki temu tradycyjne metody marketingu musiały ulec mocnej modyfikacji. Agencja influencer marketing to jedna z odpowiedzi na zapotrzebowania rynku, jakimi jest wykorzystanie popularnych twarzy w celu promowania konkretnej marki lub usługi.

Władza w sieci

Powiedzenie, że „kto ma wpływ na ludzi, ten ma realną władzę” zyskuje nowe znaczenie. Coraz częściej przysłowiowy „rząd dusz” wyszukuje się w Internecie. To tam obecnie najlepiej szukać klientów i odbiorców usług. Kampanie reklamowe, które wykorzystują wizerunek osób popularnych znamy od lat. Jednak nowością jest zatrudnianie osób, znanych głównie z Internetu. To popularni blogerzy, vlogerzy, snapchaterzy, gwiazdy social mediów oraz eksperci w wielu dziedzinach, działający na własnych kanałach. Na nich właśnie stawiają agencje influencer marketingowe. W czasach gdy marki reklamowały się już na każdy możliwy sposób, sięganie po influencerów to ciekawy powiew świeżości. Chodzi bowiem o kategorię osób, z którymi bardzo mocno są związani ich fanowie czy followersi. Razem tworzą silną grupę wsparcia, która chętnie podąży za wyborami swojego idola. To target, o który warto powalczyć.

Liderzy opinii

Nie każdy może zostać influencerem. Takie miano zobowiązuje, dlatego zasługuje na nie wyłącznie osoba, która dorobiła się sporej rzeszy fanów na różnych kanałach, jak facebook, twitter, youtube. Agencja influencer marketing wyszukuje takie osoby i namawia do dwustronnej relacji z konkretną firmą. Metody współpracy są różne. To cykl artykułów sponsorowanych, posty w social media, wpisy na blogu bannery reklamowe a nawet spotkania z danym influencerem. Nie są to zwykli celebryci lub trendsetterzy. Infuencerzy mają opinię osób niezwykle wiarygodnych, starannie dobierających produkty do swojego wizerunku. Są ekspertami w swojej wąskiej niszy, więc jeśli coś polecają, szybko rusza lawina polubień dla produktu. Często w komentarzach pod konkretnym postem umieszczane są zdjęcia, inspirowane wyborem idola. Dobry influencer nie stara się (bo nie musi) tworzyć trendu czy stać się twarzą danej marki. On sam jest marką, która poleca coś, co wpadło mu w oko.

Ten jedyny

W jaki sposób agencja influencer marketing ma wyszukać idealnego kandydata do konkretnej promocji? Ważne są ogólne cechy, jak kreatywność, autentyczność, charyzma. Ale takie cechy posiada prawie każdy lider opinii. Ważny jest zasięg, czyli ilość followersów, którzy będą reagować na konkretne działania. Ich aktywność to polubienia, subskrypcja kanału, udostępnienia czy też ilość odsłon. Poszukiwany influencer musi mieć poglądy spójne z linią marki, jaką zareklamuje. Najlepiej, gdy pochodzi z grupy docelowej,o którą chcemy powalczyć.

O to, czy wybrany przez nas lider opinii będzie stosował właściwą formę komunikacji na swoich kanałach zwykle nie trzeba się martwić. Influencerzy znają Internet a zwłaszcza social media od podszewki i to od nich można się uczyć metod komunikowania przy pomocy nowoczesnych narzędzi.