Odzieżowe marki polskie

Polacy nie gęsi i o swoje marki mają. Od ponad dekady obserwuje się wzrost ilości polskich marek odzieżowych i obuwniczych. Mało tego, w przeważającej liczbie przypadków są one w wyśmienitej jakości. Charakteryzują się również atrakcyjną, choć nie najniższą ceną.

Polskie marki odzieżowe cieszą się coraz większa popularnością nie tylko wśród rodzimych odbiorców. Wielu producentów z nad Wisły sprzedaje również w całej Europie Wschodniej i na brak klientów nie może narzekać.

Jakie są polskie marki i do kogo są kierowane, najlepiej samemu się przekonać. Duża część z nich została zgormadzona pod jednym dachem w MODO, inwestycji o 16 tys. mkw powierzchni sprzedażowej, gdzie w 350 sklepach sprzedaje się modę. To pełna dywersyfikacja – od eleganckich sukni, klasycznych rozwiązań biurowych po modę sportową i dziecięcą. To również moda dla pań w ciąży, podróżników, odzież specjalistyczna, patriotyczna i wolnościowa. Wszystko z wysoko gatunkowych tkanin, modnych wzorach i kroju zgodnym ze światowymi trendami.

moda

Patriotyzm

Markowe ubrania zatem to nie jest już określenie tylko dla zagranicznych produktów, lecz również dla polskich. Krajowi wytwórcy dostarczają coraz bardziej wartościowych propozycji pod względem jakościowym i designerskim, w niczym nie odbiegając od zachodnich odpowiedników. Nasze marki zyskują coraz większą rozpoznawalność, stosując zaawansowanych narzędzi promocyjnych. – Warto mieć świadomość faktu, że polskie marki to nasz rodzimy przemysł odzieżowy, który przekłada się na tysiące miejsc pracy w produkcji, w marketingu, w dostawie czy w obsłudze klienta. Dobrze byłoby, gdyby liczba miejsc pracy w tym segmencie rynku rosła – tłumaczy Karolina Maślak, miłośniczka polskiej mody, stylistka.

Minimalizm

Każdy kraj ma swój własny niepowtarzalny styl. Włosi lubią klasyczną elegancję, choć nie brakuje też iście barokowych pomysłów, choćby w obuwiu. Francuzi kochają szyk i dodatki, Anglicy słyną ze starannego kroju. Jaką cechą odróżnia się polska moda? – Na razie polski styl nadal się kształtuje. Cechą, która z pewnością się rzuca w oczy to fakt, że markowe ubrania z kraju z nad Wisły charakteryzują się prostotą i minimalizmem. Dlatego też mają szansę znaleźć zwolenników na całym świecie – wyjaśnia Karolina Maślak.

Cechą wyróżniającą polską odzież i obuwie jest dokładne i staranne wykończenie oferty. – Polscy producenci bazują na rodzimej bazie wytwórczej, mają do dyspozycji własne szwalnie lub podzlecają zaprzyjaźnionym. W zawiązku z tym łatwiej kontrolować jakość produkowanych wyrobów niż tym, którzy zlecają produkcję w Azji – przyznaje Karolina Maślak. Potwierdza również fakt, że polscy producenci już dawno przestali stawiać na konkurencję cenową. – Z Chinami nie wygrają. Mają szansę tylko produkując jakościowe rzeczy. Konsument też już coraz mniej chętnie kupuje to co najtańsze. Wiadomo, że co niewiele kosztuje może być miernej jakości i zaraz będzie trzeba kupić coś nowego – potwierdza Karolina Maślak.

Polki i Polacy lubią być eleganccy. Na odzież i obuwie wydają coraz więcej i choć statystycznie jest to zaledwie 5% budżetu domowego to i tak ten segment rynku szacowany jest na ok. 8 mld euro. Dobrze, jeśli gros przychodów z niego trafi do polskich producentów.