Jak wyrazić przywiązanie do miejsca za pomocą ubrań?

Moda dla wielu osób jest środkiem wyrazu. Nosząc odpowiednie ubrania, możemy pokazywać światu nasze podejście do życia, manifestować bunt, czy wręcz przeciwnie – zamiłowanie do określonych idei, miejsc i przedmiotów. W ostatnich latach zaobserwować można wzrost popularności produktów wyrażających patriotyzm – zarówno lokalny, jak i ten na skalę krajową. Jak za pomocą ubrań okazać przywiązanie do miejsc czy instytucji? Przedstawiamy kilka przykładów.

Szkoły, uczelnie wyższe

Noszenie koszulki, czy bluzy na przykład z logotypem uczelni to w dzisiejszych czasach żaden wstyd. Trend ten rozprzestrzenił się dzięki popularności amerykańskich kurtek baseballówek, koszulek polo, bluz i t-shirtów z nazwami uczelni oraz uniwersyteckich drużyn sportowych. Tamtejsze uniwersytety, głównie z tak zwanej Ligii Bluszczowej (Ivy League), mają nawet własne sklepy z odzieżą. Polskie szkoły powoli przenoszą ten trend na rodzimy grunt, chcąc wzmocnić swój wizerunek i zintegrować studentów.

Ubrania stylizowane na American College są bardzo popularne w kolekcjach największych polskich i światowych sieciówek. Dlaczego więc nie zastąpić bluzy z nazwą zagranicznej szkoły rodzimym produktem z logotypem własnej uczelni? Na szczęście te drugie coraz częściej nie odstają jakością i designem od pierwowzorów zza oceanu.

Miasta, dzielnice, regionalizmy

Bardzo często na ulicach polskich miast spotkać można ludzi, dumnie noszących koszulki, bluzy, czapki, szaliki, torby i inne akcesoria z nazwami miejscowości, dzielnic czy innych lokalizacji odnoszących się do tych miejscowości. Popularne jest też umieszczanie nadruków z regionalizmami, czyli wyrazami charakterystycznymi dla danych obszarów Polski. Trend ten, zapoczątkowany kilka lat wcześniej, nie słabnie. Wręcz przeciwnie – im więcej ludzi podróżuje, tym częściej manifestują oni swoje przywiązanie do rodzinnych stron.

Patriotyzm na szeroką skalę

Wzrost popularności odzieżą patriotyczną został zapoczątkowany kilka lat temu. Dzisiaj bardzo często spotkać można młodych ludzi w ubraniach z symbolem Powstania Warszawskiego, Żołnierzy Wyklętych, Odznaką Dywizjonu 303, czy Orłem Białym lub polską flagą. Marką, która spopularyzowała ten trend, jest Surge Polonia, założona 11 listopada 2011 roku. W kolekcji firmy znajdziemy ubrania z linii: Armia, Classic, Styl, Sport i Szyk. Mnogość fasonów i wzorów pokazuje, jak dużym zainteresowaniem cieszą się ubrania produkowane przez Surge Polonia. Poza tym, że marka produkuje odzież patriotyczna, promuje też idee związane z miłością do ojczyzny – zwraca uwagę na szacunek do drugiego człowieka, pracy i języka ojczystego.

Jak widać ubrania, dzięki którym Polacy mogą publicznie pokazać swoje przywiązanie do konkretnych miejsc, cieszą się rosnącą popularnością i nic nie wskazuje na to, aby cokolwiek miało ten proces zatrzymać.